Despre diete, slăbit şi îngrăşat

 

 

Toată viaţa am fost ba gras, ba slab, adică am slăbit de vreo 2 ori şi m-am îngrăşat de vreo 15 ori.

În ultima vreme, însă, am găsit metoda care mi-a şi păstrat forma care îmi convine şi văzând peste tot diete şi metode şi articole despre cum să scapi de toate kilele de pe tine în doar două secunde, m-am gândit să scriu şi eu câteva rânduri despre cum să reuşeşti să slăbeşti sau cum să trăieşti mai sănătos (din experienţa proprie, nu din vise) dacă asta cauţi.

Eu am reuşit să scap de 25 de kilograme în decurs de 3 luni. Le căram peste tot cu mine şi mă cam săturasem de ele şi, sincer să fiu, şi de mine. Nu numai că era nasol că toată lumea care mă vedea îmi zicea că sunt gras & stuff, da’ nu prea mă mai încăpeau hainele, noaptea dormeam foarte prost, iar cel mai nasol e că dacă nu te simţi bine cu tine pentru că nu îţi place cum arăţi, o să se resimtă în starea ta generală de spirit şi în felul tău de a fi, dar asta e o cu totul altă discuţie pe care o să o abordez cu altă ocazie.

După această introducere lacrimogenă zic să şi explic cum stă treaba.

În primul rând trebuie să fii hotărât în stilu’ barbar, adică să îţi doreşti să îţi fie mai bine atât acum, cât şi pe viitor şi să vezi treaba asta ca pe un mod de viaţă şi cel mai important este să îţi şi PLACĂ să faci treaba asta, adică să mănânci cum trebuie, ce trebuie şi când trebuie.

Puţină chimie şi anatomie ajută şi ea, da’ nu e musai necesar să fii doctorand ca să slăbeşti.

Cel mai important lucru e să înţelegi că zahărul e duşmanu’ tău cel mai mare. Trebuie scos de peste tot, gen şi din cafea sau din ceai. Trebuie să citeşti etichete în general pentru binele tău, dar mai ales când te apuci de slăbit, le citeşti pe toate, iar dacă scrie ceva de zahăr, le laşi pe raft.

Fără sucuri, fără alcool. Trebuie să înţelegi că e naşpa şi cu carbohidraţii simpli, adică pizza, paste, cartofi, bla, bla, etc. Treaba asta are legătură cu felul în care corpul tău transformă carbohidraţii simpli cu ajutorul insulinei în glicogen şi cum se depun mai întâi în organe şi apoi pe trupul tău mlădios. Ceva mai multe detalii poţi găsi aici.

Pentru cei care vor să scape de câteva kg repede şi totuşi nu vor să se chinuie prea tare, recomand să înceapă cu etapa fără zahăr şi să se ţină de ea. Vor apărea rezultate imediat.

Ar trebui să mai înţelegi şi faptul că o bucată de carne cu grăsime îngraşă mult, mult mai puţin decât nişte cartofi prăjiţi sau nişte pâine albă.

Eu am început dieta vara şi faptul că am avut pepenele la dispoziţie m-a ajutat foarte mult, însă şi dacă te apuci toamna sau iarna, principiile sunt aceleaşi, unde mai pui că în anotimpul rece metabolismul e alert şi poţi să arzi mai repede caloriile.

Mănânci pâine? Încearcă să mănânci doar o felie şi aia neagră, dimineaţa.

Pui zahăr la cafea? Din 3 linguriţe încearcă să pui doar una şi după câteva zile nu o mai pune nici pe aia.

Încearcă să mănânci ceva mai bine dimineaţa şi ceva mai puţin la prânz şi seara.

Nu te fraieri cu salatele cumpărate sau cu salatele în general. Dacă au dressing cu maioneză  sau 450 de ingrediente în ele, sunt la fel de nasoale ca o pizza.

În rest, pot spune că am mâncat absolut de toate, în cantităţi moderate (a se citi înjumătăţite) şi da, mi-a fost greu la început, dar m-am obişnuit şi chiar îmi face plăcere să mănânc în continuare aşa.

Am mâncat dulce o singură dată pe săptămână şi atunci aveam grijă cât mănânc şi mai ales ce mănânc. Mai bine încerci tu să faci o prăjitură în care poţi controla cantitatea de zahăr, decât să cumperi chestii dulci din magazine.

Cu sportu’ nu m-am omorât, adică nu am făcut. Insă deşi stau 8 ore la birou (eu lucrez seara când la Americani este zi), în timpul zilei am activitate şi nu stau niciodată degeaba. Pentru că sunt tânăr, n-am piele lăsată sau alte chestii de genu’, da’ dacă ai cum să alergi, ar fi super, dacă nu, fă plimbări lungi şi dese, mai ales după mese copioase sau după cină.

Mare atenţie şi cu fructele şi cu zahărul din ele. Nu te fraieri gândindu-te că nu mănânci ciocolată, da’ bagi 2 struguri mari, e fix acelaşi lucru.

Până la urmă, e o chestie simplă, dacă bagi 2000 de calorii pe zi şi consumi doar 1000 din ele, să te aştepţi să geamă cântarul sub tine a doua zi.

E ok cu: fripturi pe grătar, peşte, salate fără prea multe zorzoane şi dressing-uri dubioase, varză şi alte legume preparate rapid doar cu o picătură de ulei.

E naşpa cu cartofi, pâine, paste şi neapărat trebuie să te descotoroseşti de zahăr, sucuri şi alcool (acceptat e vinul roşu sec mai răruţ).

În rest, apă plată din greu, răbdare şi perseverenţă, iar când se poate, puţin sport.

Spor la treabă!

 

 

 

 

Mihai Petrișor

FOOD BLOGGER

Inginer culinar specializat în arta criticii culinare destructive

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>